Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Žák s SPU na 1. stupni ZŠ
Šustrová, Eliška ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení na 1.stupni ZŠ. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů, etiologii vzniku SPU a klasifikaci jejich projevů. Vymezuje možnosti diagnostiky a následné reedukační péče. Popisuje možnosti vzdělávání žáků s poruchami v běžných školách či individuálně. Praktická část je zaměřená na prozkoumání problematiky specifických poruch učení na 1.stupni ZŠ, konkrétně ve třetí a čtvrté třídě, a kasuistice 3 žáků, jejichž výsledky testů nejvíce poukazovaly na nějaký problém.
Vzdělávání žáků na Praktické škole dvouleté
Bejšovcová, Jitka ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce Vzdělávání žáků na Praktické škole dvouleté je zaměřená na pozorování výkonů žáků při vyučování ve dvou stěžejních předmětech, Příprava pokrmů a Zdravotní výchova, ze kterých žáci skládají závěrečné teoretické a praktické zkoušky. Složením zkoušky získávají žáci osvědčení o ukončení studia a získání kvalifikace pro pomocné práce při přípravě pokrmů. Cílem práce jsou výukové aktivity s kognitivními, afektivními a psychomotorickými cíli odpovídajícími schopnostem a možnostem rozvoje osobnosti obou sledovaných žáků v uvedených oborech. Ve studii sleduji a zaznamenávám přípravu a průběh vyučovacích hodin, výkony dvou žáků, kteří jsou hlavními účastníky studie. Práce má za úkol poukázat na možnost vzniku problémů a jejich řešení při výuce žáků s diagnózou autismus (PAS), střední mentální retardace (SMR), postižení vývoje řeči, Aspergerovým syndromem a lehkou mentální retardací (LMR). Dlouhodobé sledování obou žáků v edukačním procesu nabízí možná řešení, v předcházení neúspěchu či komplikacím, při získávání požadovaných klíčových kompetencí, vedoucích ke zdárnému složení závěrečné zkoušky, možnosti zařazení do pracovního procesu, k co nejkvalitnějšímu běžnému životu či k pokračování studia na odborném učilišti. V teoretické části jsou zaznamenány a popsány diagnózy a anamnézy obou žáků,...
Možnosti zkvalitnění výuky žáků s odlišným mateřským jazykem na 1. stupni ZŠ
Brázdilíková, Tereza ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi zkvalitnění výuky žáků s odlišným mateřským jazykem na 1. stupni ZŠ. V teoretické části je analyzována dostupná odborná literatura týkající se předmětného tématu. Práce odpovídá na otázky: Jakým způsobem je možné podporovat žáky s odlišným mateřským jazykem (dále také "OMJ")? Jaké přístupy a metody je možné při výuce žáků cizinců zvolit, aby došlo ke zkvalitnění a usnadnění vzdělávání žáků s OMJ? Jak zařídit, aby se maximálně rozvíjeli ve stejném čase všichni žáci ve třídě? Z poznatků teoretické části práce je čerpáno při návrhu intervencí v empirické části práce. Empirická část je založena na akčním výzkumu s cílem ověřit metody a postupy vedoucí ke zkvalitnění a usnadnění výuky pro žáka s odlišným mateřským jazykem. V průběhu několika měsíců intenzivní spolupráce s konkrétním žákem byly zkoumány a hledány cesty ke zkvalitnění výuky. Ukázalo se, že ne všechny zvolené postupy a metody jsou náležitě efektivní. Dále bylo potvrzeno, že dosažení některých konkrétních cílů, vedoucích ke zkvalitnění a usnadnění výuky, je dlouhodobý proces, přičemž efektivitu a úspěšnost ovlivňuje řada vnějších a vnitřních faktorů, které jsou rovněž v diplomové práci zaznamenány. V diplomové práci je poukázáno na metody a postupy, kterými lze vytyčeného cíle, respektive zkvalitnění...
Vzdělávání dětí s odkladem školní docházky
Böhmová, Nikola ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou odkladů školní docházky v České republice. Reaguje na vysoké procento dětí s odkladem školní docházky v mateřských školách. V teoretické části chce autorka poskytnout všeobecné informace o odkladu školní docházky, a kdo o něm rozhoduje. Dále se zaměří na diagnostiku školní zralosti v pedagogicko-psychologické poradně a na pedagogickou diagnostiku realizovanou pedagogy v mateřských školách. Významná část bude věnována problematice vzdělávací práce v mateřské škole. V praktické části bude nastíněno vyšetření v pedagogicko-psychologické poradně, vypracování individuálního vzdělávací plánu pro rozvoj nejčastějších oblastí, kvůli kterým se odklad školní docházky uděluje a hry pro děti s odkladem školní docházky. Dílčí kazuistiky budou doplněny rozhovory s rodiči na téma, jak probíhá rozhodovací proces o OŠD. Výzkumné šetření bude realizováno kombinací metod rozhovoru a pozorování. Klíčová slova Odklad školní docházky, školní zralost, školní připravenost, stimulační programy, oblasti školní zralosti, diagnostika školní zralosti, pedagogická diagnostika, individuální vzdělávací program, přípravné třídy, testy školní zralosti
Výuka čtení u žáků s vývojovými poruchami učení na málotřídní škole
Žaloudková, Jitka ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá otázkami výuky čtení u dětí na malotřídní škole. Pozornost je věnována zejména výuce dětí s poruchami čtení. Teoretická část specifikuje poruchy učení a metody práce, které vedou k úspěšnému nácviku čtenářských dovedností. Praktická část zahrnuje příklady práce s dětmi na ZŠ Josefa Suka a MŠ Křečovice, zpracování materiálů pro výuku čtení jak dětí bez vývojových poruch učení, tak s poruchami a ověření materiálů v praxi.
Žák s SPU na 1. stupni ZŠ
Šustrová, Eliška ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení na 1.stupni ZŠ. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů, etiologii vzniku SPU a klasifikaci jejich projevů. Vymezuje možnosti diagnostiky a následné reedukační péče. Popisuje možnosti vzdělávání žáků s poruchami v běžných školách či individuálně. Praktická část je zaměřená na prozkoumání problematiky specifických poruch učení na 1.stupni ZŠ, konkrétně ve třetí a čtvrté třídě, a kasuistice 3 žáků, jejichž výsledky testů nejvíce poukazovaly na nějaký problém.
Dítě s ADHD v běžné MŠ a v rodině.
ŠVARCOVÁ, Eva
Práce se zaměřuje na dítě s diagnostikovanou ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) v mateřské škole. Zjišťuje spolupráci mezi rodinou a mateřskou školou při vytváření individuálního vzdělávacího plánu. Cílem projektu je vytvořit na základě zjištěných projevů konkrétního dítěte s ADHD a na základě prostudované literatury, individuální výchovně vzdělávací program pro rodiče a pro učitelky MŠ tak, aby byla zajištěna jednotnost výchovně vzdělávacího působení rodiny a MŠ. Teoretické poznatky, které jsem čerpala z uvedené bibliografie, jsem doplnila výzkumným projektem, který zahrnoval názor pedagogický učitelky MŠ a rodičů konkrétního dítěte.
Dítě se specifickou poruchou učení na ZŠ z pohledu učitele
ŠULCOVÁ, Pavlína
Diplomová práce s názvem ?Dítě se specifickou poruchou učení na ZŠ z pohledu učitele? má za cíl proniknout do hloubky této problematiky a nahlédnout na práci vyučujících s dětmi se specifickou poruchou učení ve skutečné každodenní výuce. Základní výzkumnou otázkou je ?Jaký je celkový pohled vyučujících prvního stupně základních škol na specifické poruchy učení? Jak v souvislosti s jejich pohledem na danou problematiku přistupují k dětem se specifickými poruchami učení během vyučování??

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.